Het jippie-een-blogje blog

Een verzameling willekeurige gedachten, opmerkingen, foto's, links en noem maar op. Samenhang, daar doen we niet aan.

donderdag, juli 28, 2005

Steal my records!

Vandaag woont 'Heartbreaker' van Ryan Adams na lange tijd weer eens in mijn discman. Lekker de hele dag melancholische alt.country op je oren, wat wil je nog meer? Zoals altijd blaast 'Come Pick Me Up' me weer omver. Wat een prachtliedje is dat toch. Vanaf de zeurende mondharmonica aan het begin sleept het je mee en laat het niet meer los.

Lekker gebroken gezongen door meneer Adams, die met hele gewone dingen (steel m'n platen!) toch iets bijzonders weet neer te zetten. Voor de liefhebber, hier nog even de tekst van het refrein, maar eigenlijk moet je 'm gewoon eens even lekker opzetten, natuurlijk:

Come pick me up
Take me out
Fuck me up
Steal my records
Screw all my friends
They’re all full of shit
With a smile on your face
And then do it again


De hele tekst vind je o.a. hier.